5 Kasım 2020 Perşembe

KIŞ MİMİ - Kasım 2020

 Dün akşam Sevgili Deep'in Sade ve Derin isimli bloğunda çok güzel bir mime rastladım. Mimin sahibi Beauty&Life Türkiye bloğuna ise buradan ulaşabilirsiniz. Çokça gevezelik edeceğim için direkt sorulara geçiyorum.


1> Kışın ne yapmaktan hoşlanırsın?

Kışın mütemadiyen çay içmekten, çatıya pıtı pıtı vuran yağmur damlalarının sesi eşliğinde battaniyelere, kediciğime ve sevdiceğime sarılıp uyumaktan, cama vuran yağmur damlalarının süzülüşünü izlerken kitap  okumaktan, geleceğe dair hayaller kurmaktan ve pofuduk kazaklar giymekten çok hoşlanırım.

2> Kış sana ne hatırlatıyor?

Eskiden kış bana ıslanmaktan donup sonra kendiliğinden sıcak hissettiren aslında buz gibi olan ayaklarımı, okula giderken bi sabah bi de akşam midem üşüdüğü için yolda kusmayı hatırlatırdı. Lise dönemim resmen donarak geçmiş. Okul tam gündü, asla ısınmazdı. Okul kıyafetinin üstüne farklı bir şey giymek yasaktı. Alırlardı vermezlerdi. Üşüdüğümüz için üst üste külotlu çorap giydiğimizde bile kızılırdı. Yakamızdan badi bile gözükmeyecekti. Gömlek üstüne süveterle hırkayla ısınmamızı beklerlerdi tüm gün. Hele bir sene değişecek deyip sınıfların kapılarını ve kaloriferlerini sökmüş ama okul kapanana kadar takmamışlardı. O zaman bile kızıyorlardı yahuu. Sonra çok itiraz edilince insafa geldiler herhalde izin verdiler bi kaç kat çoraba, içimize badi giymemize, montla oturmamıza falan. Nefret ederdim kışlardan.

O zamana ait güzel anılarım eve ait ve sobanın hemen arkasındaki minderlerde. Kedi gibi arkasına kıvrılırdım, sobanın üstünde çay, kavrulan fındıklar ve kokularını saçan portakal kabukları.

Günümüzde ise kış mevsimi çok şükür güzel anılar bırakıyor. Oldukça mutlu mesut yuvarlanıp gidiyorum. Artık daha güzel şeyler hatırlatıyor ama diğer sorularda anlattığım şeyleri kapsadığı için tekrara düşmek istemiyorum.


3> Kış denildiğinde aklınıza ilk ne geliyor?

Kış denildiğinde aklıma ilk kar geliyor ama bilin bakalım kim yıllardır kar görmedi. Yıllardır Giresun'a gitsem İstanbul'a kar yağıyor. İstanbul'da olunca ise Giresun'a yağıyor. Bir türlü denk gelemedik karla. Belki bu sene nasip olur da görürüm diyeceğim ama şehrin vıcık vıcık çamurlu kar yığınları pek hoş olmuyor. Belki eşimle daha temiz bir kar göreceğimiz bir yerlere gideriz. Bu kış yağar gibi geliyor bana. Sizce? Bir de rengarenk yumuşak kazaklar geliyor aklıma :)

4>  Kış mevsiminin en çok sevdiğiniz yanı nedir?

Serin hava, daha boş bir İstanbul, pofuduk kazaklar, terlememek, soğuktan kaçıp sıcak bir mekanda ya da evde sıcak bir şeyler içmek, kedimin yaza oranla bana daha çok sokulması diyebilirim.


5> Kışın kullandığınız favori kozmetik ürününüz hangisi?

Kışın tabi ki çatlayan ellere dudaklarıma bol bol nemlendirici kullanıyorum.  Bir de yazın boğulduğumu hissettiğim için süremediğim doğal yağlar kışın tam anlamıyla favorimdir.

Dudak için herkesin aşina olduğu Nivea'nın dudak nemlendiricileri favorimdir.

Genel kullanımda ise krem olarak belli bir marka favorim değildi ama bu kış Nivea Q10 +C Vitaminli Sıkılaştırıcı Vücut Losyonu şimdiden favorim oldu. Hakkında çok güzel yorumlar okudum ve ben de şu an çok memnunum. Banyodan sonra tüm vücuduma sürüyorum ve asla yağlı his bırakmadan nemlendiriyor. İki şişe birden aldım.


Bir de yazın kullanamadığım ama kış için kullandığım Hindistan Cevizi yağım var. Eşim sürpriz yapıp bana Shiffa Home'un bu kocaman paketini almış. O kadar mutlu oldum ki gördüğümde.


Yüzüm için ise Diadermine'nin cam kavanozlardaki nemlendirici kremlerine bayılıyorum. Aslında yazında favori markamdır. Hem kokusu hem cildime bıraktığı his muhteşem. 


Tabi bir de kullanımı pratik kağıt maskeler ve hazır krem maskeler kış favorilerimdendir. Anında yumuşaklık ve tazelik sağlıyorlar. Cildim karma olduğu için kışın yanaklarım vs. çok kuruyor


6> Özellikle kışın yapmaktan hoşlandığınız bir şey var mı? Varsa nedir?

Kışın yapmaktan hoşlandığım şeyleri aslında ilk soruda cevaplamışım. Ekstra olarak ise örgü örmek diyebilirim.

7> Kış yemeklerinden en çok hangisini tüketirsiniz? 

Bu soruyu sadece yemek türü değil de yiyecek olarak cevap vermek istiyorum. Tarhana, mercimek, portakal, mandalina çok tüketirim.


8> Yaz mı? Kış mı? 

Aslında hep söylediğim gibi her mevsimi severim. Hepsinin hissi bambaşka. Ama ikisinden birini seçmem gerekseydi kış derdim. Yazın nefes almak bile beni çok yoruyor.

9> 2020 ye veda ederken ne söylemek istersin?

2020'ye veda ederken, gelecek yeni yıla girdiğimizde yaşanan kötü olayların bıçak gibi kesilip atılmasını bitmesini isterim. Hem ülkemiz hem de dünya sağlıklı, huzurlu, mutlu mesut bir zaman dilimine geçsin isterim. En büyük temennilerimden biri ise yeni yılda bebeğimizi sağlıkla kucağımıza almak. 

Ben bu mimde kendi kendimi davet etmiştim. Çünkü mim cevaplamayı çok eğlenceli buluyorum. Blog dünyasında tanıdığım insanlar olmadığı için davet edebileceğim birilerini bulamıyorum. Benim gibi hoşuna giden katılmak isteyen herkes davetlidir. Sağlıcakla Kalın.










8 yorum:

  1. heeey pek tatlı yazmışsın yaaa özellikle iki ve üçü :) tekrar hoşgeldin bloguna :) gelcam yineğğğğ :)

    YanıtlaSil
  2. merhabaa deepten geldim çok tatlı bir blogmuş burası... şu okul yönetimi ne kadar vicdansızmış... giyseniz ne olur giymeseniz yani yazık değil mi.

    YanıtlaSil
  3. Hoşgeldinizzz :) Ne güzel bir mim olmuş :)

    YanıtlaSil
  4. Hosgeldiniz. Nasil bir okul yönetimiymis o öyle. Sanırsın toplama kampı:) insan bu tarz şeyleri hiç unutmuyor ve aklında bazı kavramlarla eslestiriyor... sizin de bu olmus demek. Cok sevgilerimle kucaklıyorum, takibe aldim. Tekrar hosgeldiniz

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel yazmışsın katılmana çok sevindim 😇🙏🏻💜💜 ellerine sağlık bayıldım gerçekten

    YanıtlaSil
  6. Havalar soğudu. :) Yazı yazıp kitap okumak için güzel zamanlar :) Bir de çay...

    YanıtlaSil
  7. Birinciye verdiğin cevabı çok sevdim :) Bütün yazıyı bitirdim, sonra yine ona döndüm :) Yeni kış kapıdayken şimdiden güzel kışlar dileyeyim :) En büyük temenni umarım gerçekleşir :) Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
  8. İstanbul'a da eskisi gibi kar yağmıyor artık. :/ Dilerim bu yıl güzel bir kış geçiririz. :)

    YanıtlaSil