12 Kasım 2020 Perşembe

MEVSİMİNDE BESLEN! KASIM AYI SEBZE VE MEYVELERİ NELERDİR ?



Herkese huzurlu bir Kasım akşamından kocaman bir
Merhaba

Bugün 12 Kasım ve ayı nerdeyse yarıladık sayılır ama ben bugün sizlerle merak sardığım ve uyguladığım bir şeyden bahsetmek istiyorum. Peki ne mi? Hangi ayda, o ay ne yetişiyorsa beslenirken onlara daha çok ağırlık vermek. Her ay kendim için mevsim sebzelerini araştırırken, sizlerle paylaşmaya devam edeceğim.

Bana en yakın semt pazarı çarşambaları kuruluyor. Aslında çok taze ürünler getiren bir kaç marketten de alışveriş yapıyorum ama şu aralar pazar daha uygun geliyor ve pazarda dolanıp, fiyatları ve ürünleri karşılaştırmak oldukça hoşuma gitmeye gitmeye başladı. Neyse konuya döneyim. Baktım bu zamanlarda çıkan meyve ve sebzelere ve ona göre mutfak alışverişimi yaptım. Şu yazımda da bahsettiğim gibi artık evde yemek yapıp yemeye karar verdik. Çünkü hem bütçe hem de mide dostu olduğunu düşünüyorum. 

Hatta mevsim sebzeleriyle yaptığım acemi tariflerimi de paylaşmayı düşünüyorum. Haftanın başında karnabahar yaptım mesela. Acemiliğime göre iyiydi bence: ) Mesela bugün ömrümde ilk kez pırasa pişirdim. Hatta hiç pırasa yemiyor olmama rağmen akşam yiyeceğim. 

Böylelikle hem daha önce yememiş olduğum sebzeleri yerken hem de yemek yapmayı öğrenmiş olacağım. 

Peki Kasım ayının sebze ve meyveleri acaba neler?



Kasım Ayı Sebzeleri

Şalgam
Brokoli
Karnabahar
Pırasa
Ispanak
Bal Kabağı
Brüksel Lahanası
Turp (Kırmızı, Siyah, Beyaz)
Yer Elması
Lahana ( Kırmızı, Beyaz)
Havuç
Pancar
Kereviz




Kasım Ayı Meyveleri

Elma
Ayva
Portakal
Mandalina
Greyfurt
Yerli Muz
Muşmula
Nar
Kivi
Kuşburnu
Avakado
Armut
Trabzon Hurması



Aralık ayı sebze ve meyvelerinde buluşmak üzere şimdilik 
Hoşçakalın
ve
Sağlıcakla Kalın







3 yorum:

  1. Avokado biraz göbek yapmış sanki :) Neyse ki koşuyor, çabucak yakar umarım kalorileri :) Mevsiminde beslenmek çok değerli. Eskiden böyleydi, sonra her şey her mevsim bulunur oldu. Ama yine de yaşanan mevsimin sebzesini, meyvesini tercih etmekte fayda var :) Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
  2. oleeey saool, iyi hatırlatmaa :) brokoli karnıbahar ve mandalina alayım hemaaan :)

    YanıtlaSil
  3. Trabzon hurmasını pek severim. *-*

    YanıtlaSil