11 Haziran 2020 Perşembe

5 FİLM MİMİ




Herkese Merhaba

Bugün sizlere Mürekkeple Hayaller blogundan Bonheur'un " 5 Film Mimi" ne cevap verirken belki de film de önermiş olacağım. Aslında bu filmleri son bir tur daha izleyip blogda yorumumu paylaşsam güzel olabilir. Etkinliğin asıl sahibine ise buradan ulaşabilirsiniz.

Bugünlerde ne güzel mimler buldum böyle. Bir önceki gönderimde de yaz ile ilgili bir mim cevaplamıştım. Ona da göz atmak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

1. Serçelerin Şarkısı / Avaze Gonjeshk-ha

Serçelerin Şarkısı, İran sinemasına ait ve kesinlikle favori filmlerimin başını çeker. Defalarca izlesem dahi sıkılmam. Ben de bıraktığı hisler o kadar sıcak ki asla vazgeçemediğim bir film.



2. Yıldızlarası / Intersteller

Bilimkurgu filmleri çok severim ama Yıldızlararası'nın yeri bende çok ayrıdır. Herkese şiddetle tavsiye ederim. Film kara deliklerle alakalı.



3. Bab'Aziz

Dervişlerle alakalı ve izlediğimde çok çok etkilenmiştim.Filmdeki duygu, atmosfer ve diyaloglar çok hoşuma gidiyor.


4. Arabesk

Favorilerim arasında Türk filmi olmazsa almazdı elbette. Arabesk filminde Şener Şen, Müjde Ar ve Uğur Yücel'i görüyoruz. Arabesk'te Türk filmlerindeki klişeler, absürt komedi şeklinde sunuluyor. Ertem Eğilmez, film çekilirken hasta oluyor ve maalesef vefat ediyor. Sanırım filmin devamı Eğilmez'in oğlu ve ekip sayesinde doğaçlama tamamlanıyor. Sanki gözden kaçan bir film çünkü söylediğim çoğu kişi pek bilmiyor. İzlemek isterseniz Youtube'da Arzu Film'in kanalında Full Hd versiyonu yüklü. 



5. Walter Mitty'nin Gizli Yaşamı / The Secret life of Walter Mitty

Bu film bana ilham veriyor. Başrolünde ve yönetmen koltuğunda Ben Stiller'i görüyoruz ama normalde oynadığı komedi filmlerinden çok çok farklı. Bir fotoğrafın peşinde dünyayı dolaşıyor. Kendini keşfetme, hayatta adım atmaktan korkmamamız ile alakalı diyebilirim. İçinde bulunduğunuz hayatta sıkışıp kaldığınızı hissediyorsanız izlemenizi öneririm.



Umarım favorim olan filmleri beğenir, siz de bir şans verirsiniz.


 Sağlıkla ve Sevgiyle Kalın








5 yorum:

  1. Çok güzel filmler. Arabaesk benim de çok sevdiğim bir film. Her seferinde bayılarak izliyorum. Absürt işler tam benlik zaten. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :)
      Arabesk'in Türk Sinemasındaki yeri çok ayrı bence de.
      5 Film Mimi'n çok güzel bir fikirdi :)

      Sil
  2. hiç birini izlemedim bir şans vereceğim.

    YanıtlaSil
  3. Sadece Yıldızlararası filmini izlemişim. Diğerlerine de bir göz atayım.

    YanıtlaSil