6 Eylül 2021 Pazartesi

DIY 1: KEÇEDEN DÖNENCE DENEMELERİ 1


 Kocaman bir merhaba. Bugün yazmalara doyamayacağım sanırım çünkü anlatmak istediğim çok şey birikti.

Hamileliğimde başlayan dönence arayışı, bebeğimiz 6 aylık olmasına rağmen hala sonuçlanmadı. Ya istediğim gibi bulamıyorum ya da çok pahalılar. Çok şükür bal oğlan kendi kendine uykuya dalabiliyor o yüzden dönen,müzik çalan bir dönenceye gerek yok. Sadece uykuya dalana kadar beşikte tepişip oynarken izlesin, hayal gücünü çalıştırsın istiyorum. Tavana bakmak pek eğlenceli sayılmaz .

Bende dönenceyi en sonunda kendim yapmaya karar verdim. Önce minik hayvan figürleri örmeyi düşündüm. Zaten ufaktan amigurumi denemeleri yapmaya başladım. Ama kafamdaki dönenceye çok farklı renklerde iplikler gerektiğini farkedince vazgeçtim. Bir de amigurumi gözlerimi çok yoruyor. Zaten gözlük bile netlemiyor artık. Pandemiydi, hamilelikti derken gidemedik göz doktoruna.

Geçen baltanemi, babasına bırakıp market turu yaparken Bim'de keçe gördüm. Paketteki keçeler A4 kâğıt boyutunda ve bir sürü renk mevcut. Kalitelisini anlayamadım çünkü daha önce keçeyle hiç uğraşmamıştım. Bir paket keçe alıp denemelere başladım. 

Önce yengeci yaptım. Sonra da deniz atını. Sıradakini filamingo olarak düşünüyorum. 

Bunlar gibi hayvan figürleri yapıp, hepsini yuvarlak bir kasnağa asmayı düşünüyorum. Umarım güzel bir ürün ortaya çıkar. 

Hayvanların kalıplarını pinterestten buluyorum. Kâğıda aktarıyorum, kalıbı kesiyorum. Keçenin üstüne koyup, kesiyorum. Kenarlarını dikip, içini elyafla dolduruyorum. Hatta elyafı, evdeki yastıkların içinden alabilirsiniz. Çünkü çok çok az koyuyorsunuz zaten.

Fotoda henüz yıkanmamışlardı ama sonrasında yıkama filesine koyup, yeni aldığım diğer oyuncaklarla beraber makinede yıkadım. Hiç bozulma olmamış hatta daha parlak ve yeni duruyorlar. 

Yeni figürler denedikce tekrar paylaşırım. 

Sağlıcakla ve sevgiyle kalın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder